COOCON

Geospirit / Special Project

Special Project

Geospirit continues its path of research and experimentation aimed at creating innovative and iconic garments, Must-haves that go beyond fashion and passing seasons.

A result of this is COCOON, a large women’s parka, which wraps around the body like a cocoon and gives you a hugging feeling, like being inside a shell!

A Puffy jacket, stylish and sporty at the same time, with a round fit that can be varied at will. A hood with fur surround provides outstanding warmth and comfort while the three drawstrings ensure a graceful and feminine silhouette. This special garment moves domestic warmth outside the home: home-wear worn on the street on all urban occasions, and which is functional and glamorous at the same time.

Geospirit continua il suo percorso di ricerca e sperimentazione volto alla creazione di capi innovativi ed iconici, dei Must have al di sopra della moda e delle stagioni che passano.

Nasce così il COCOON, un ampio parka da donna, che avvolge il corpo come all’interno di un bozzolo e che regala una sensazione avvolgente, quella di stare dentro ad un guscio!

Una Puffy jacket elegante e sportiva al contempo, con un suo round fit che può essere variato a piacere. Un cappuccio bordato in pelliccia assicura un assoluto comfort termico e le tre coulisse una silhouette  aggraziata e femminile. Questo capo speciale trasferisce il tepore domestico fuori casa: l’home wear si indossa per strada in tutte le occasioni cittadine, risultando funzionale e nello stesso tempo glamour.

COOCON LQ / WOMAN / FW.2017.18
COOCON NY / WOMAN / FW.2017.18

There are two available versions; the first in an eye-catching lacquered fabric, with very high real down areas which emphasize its softness and particularity. The second made of bright and soft nylon, with lower down quilting, for a less “aggressive” look.

The colour range is neutral, with warm nuances ranging from indefinite beiges to khaki green, right up to cooler shades of blue and grey. Lastly, an eccentric touch of red.

Due le versioni, la prima in un accattivante tessuto laquè, con settori in vera piuma altissimi che ne enfatizzano la morbidezza e la peculiarità. La seconda costruita in un brillante e soffice nylon, con trapunte in piuma più basse, per un look meno “aggressivo”.

La palette colori è neutra, con nuance calde che vanno dai beige indefiniti fino al verde kaki, per arrivare a tonalità più fredde con i blu e grigi. Per ultimo, un eccentrico tocco di rosso.